>

Děti hrající si v lese mají vyšší IQ a lepší školní výsledky než ty sedící před televizí či mobilem

ADELAIDE (Famous) – Počítače, televize, videohry, tablety a chytré telefony jsou to, co dnešní děti přitahuje nejvíce. Čím menší zlomek dne u těchto technologií tráví, tím lépe pro vývoj jejich kognitivních funkcí – paměti, myšlení, rozhodování ad. Podle rozsáhlé metaanalýzy 186 výzkumů je zcela jasné, že nejlépe si ve škole a později v životě vedou děti, které rostou a dospívají v přírodě, které si hrají na zahradě, v lese, v parku či na louce. Mají lepší akademické výsledky, mají v průměru vyšší IQ, jsou bystřejší a pohotovější v myšlení, jsou vynalézavější a umějí se lépe rozhodovat. Lépe než jejich vrstevníci, kteří tráví volný čas doma před obrazovkami a displeji všeho druhu.

Celý článek je dostupný pouze předplatitelům našich služeb.

Žádost o týdenní přístup zdarma

Zaregistrujte se a my Vám pošleme přístupy k našim exkluzivním článkům na týden zdarma!

Černě ohraničená políčka jsou povinná.