Umělá inteligence řídí to, koho si lidé oblíbí na Googlu i v seznamce
BILBAO (Famous) – Seznamování se v posledních letech odehrává nejčastěji v online aplikacích. Kdo tuto metodu založenou na prvním dojmu z fotografie zkusil, ví, že zájem druhému projeví tím, že jeho fotku pošle prstem doprava. Jenže podle španělských vědců nerozhoduje o tom, zda zájem projevíme, jen naše primární reakce. Prsty v tom může mít i umělá inteligence. Profily, které mají mít úspěch, nabízí lidem opakovaně, i když o ně primárně zájem neprojevili. A při opakování už je velká pravděpodobnost, že uživatel pošle profil doprava. Podle španělských psychologů to má ale mnohem horší důsledky na utváření popularity politiků. Obličeje, které Google vyhledávače nabízejí přednostně, si lidé oblíbí a považují za věrohodnější, i když vůbec věrohodné ve skutečnosti nejsou.