>

Vážná hudba v reklamách vyvolává pocit prestiže a ujištění o kvalitě

AUSTIN (Famous) – Když Johann Sebastian Bach v osmnáctém století umíral, zanechal po sobě jeden z největších souborů barokní hudby. Největší ve své významnosti i množství. Tehdy se o reklamě ještě téměř nevědělo, existovaly sice inzeráty, ale rozmach tohoto oboru propagace zboží a služeb začal o století později s rozvojem průmyslu. Absolutně si však nikdo nedokázal představit něco jako audiovizuální reklamu, která se rozmohla až ve století dvacátém. A v tom jednadvacátém pak tvůrci těchto televizních a internetových spotů rádi sahají právě ke klasické hudbě. Muzikolog Peter Kupfer se pak zaměřil přímo na Bacha v moderní reklamě, aby zjistil, jakou funkci v klipech plní. A došel k závěru, že jako symbol prestiže a výjimečnosti působí především na naše emoce a vzbuzuje v nás dojem, že propagované zboží je extra kvalitní a zlepší nám život.

Celý článek je dostupný pouze předplatitelům našich služeb.

Žádost o týdenní přístup zdarma

Zaregistrujte se a my Vám pošleme přístupy k našim exkluzivním článkům na týden zdarma!

Černě ohraničená políčka jsou povinná.




Update cookies preferences